Vad skönt det är att stryka saker från sin "att göra"-lista

Jag tillhör den kategorin som tycker om ordning och reda. Oftast. (Inte för att det märks hemma hos mig. Men när jag inte är hemma ska det vara ordning och reda).

Det är alltid städat på mitt skrivbord, (om jag inte är mitt uppe i en uppgift såklart, då behöver man sprida ut papper ibland!) och jag har stenkoll på var jag har saker och ting i små plast- och pappersmappar. Jag gör även listor på allt jag ska göra OCH använder uppgiftsfunktionen i outlook. Det kanske inte låter optimalt - men för mig är det det.

På mina papperslistor har jag saker som jag ska göra under dagen. T.ex. skriva klart ett dokument, om någon behöver kontaktas eller en uppgift som man kan joxa med när man har tid över. I outlooken har jag uppgifter som behöver påminnelser. Uppgifter som har utsatta tider för sig och som kan vara brådskande. Skitbra system!

Och det är så jäkla skönt när man sitter i slutet av veckan och bara ser en massa kladd på papperslistan - det är överstruket, överkryssat, överkluddat, avbockat eller bara utsuddat. Då känner man sig riktigt nöjd!

Men ibland kan ironin ang listorna vara påtaglig. T.ex. att jag på min "att göra"-lista hade att skriva ytterligare en "att göra"-lista. Nämligen "att göra innan London"-listan...



// Jenny

Kommentarer
Postat av: Mikaela Urbom

Jag är sämst på att ha ordning och reda haha

kram

2009-09-22 @ 15:34:55
URL: http://mikaelaurbom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback