Jag undrar...

Varför måste man förklara sig när man inte svarat i mobilen när någon ringt? Eller när man behövt trycka bort samtalet till upptaget, då måste man ju också ge uppringaren en förklaring...
Varför?
Det är väl ändå ganska självklart att man inte kan/vill ta samtalet just då. Det är väl egentligen ingenting man behöver förklara?

Självklart så finns det ju tillfällen då man helt enkelt inte vill svara för att man helt enkelt inte vill prata just då, eller för att man inte vill prata med personen alls. Men det är väl också något som man egentligen inte behöver förklara?

Jag tycker det är absurt att man ska behöva förklara sig för att man inte svarat i telefon! Acceptera att man inte kan vara tillgänglig 24/7!!



// Jenny

Kommentarer
Postat av: Sara - 17 & mamma i januari

Det har även jag tänkt på! Det gör det nästan lite pinsamt att inte svara.. Man måste då komma med någon bortförklaring när personen i fråga sedan undrar. Och bortförklaringar är inte min grej!

2009-09-18 @ 14:42:09
URL: http://sfernstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback