Någon driver med mig

Igår fick jag post som inte var till mig. Det händer rätt ofta att jag får fel post. Men då får jag bara posten som min granne ovanför mig ska ha, eftersom våra efternamn börjar på samma bokstav så är det tydligen svårt att pricka rätt som brevbärare.

Igår däremot så fick jag ett brev adresserat till en person vars efternamn i stort sett var samma som mitt, utöver att ett B var första bokstaven (vi hade inga lika bokstäver alls i förnamnet). Inte en så stor fel-läggning tycker kanske ni.

Men jo - det var det. På brevet har posten själv strukit adressen OCH satt på en gul lapp och skrivit "adressaten okänd". Varför lägger man det i min låda då?

Jag orkade inte störa mig på det så mycket, gick ner i trapphuset för att kolla upp var människan bodde på riktigt... Ingen med det namnet i vårt hus dock! Så jag satte bara upp brevet på min dörr och skrev en post-it till brevbäraren och sa att det INTE var till mig. End of story!

Men idag kommer en kille och bankar på min dörr och frågar efter personen med ett B framför mitt efternamn. Han ska kolla på hennes lägenhet. WTF!

Så nu googlade jag lite m.m. och kom fram till att människan inte är folkbokförd i Sverige.. verkar det som i alla fall.. Vad är det här för något? Någon måste ju driva med mig!

// Jenny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback